Co to są spalacze tłuszczu – jakie są ich rodzaje?

0
335

Smukłe osoby na zdjęciach w sieciach społecznościowych i na ekranach telewizorów osiągają idealną sylwetkę nie tylko poprzez trening. Sport, podobnie jak prawidłowe odżywianie, jest ważny, ale nie jedyny. Spalacze tłuszczu stosują zawodowi sportowcy oraz osoby pragnące szybko zwiększyć atrakcyjność swojego ciała. Przyspieszają proces odchudzania i wzmacniania mięśni. Jakie są spalacze tłuszczu, jak wpływają na organizm, jakie preparaty można stosować?

Co to są spalacze tłuszczu?

Spalacze tłuszczu to specjalne produkty, które przyspieszają utratę wagi. Ale przyniosą pożądany efekt tylko w połączeniu z treningiem, odpowiednim odżywianiem i prawidłowym nawodnieniem. Spalacze tłuszczu są dwojakiego rodzaju: syntetyczne naturalne.

Syntetyczne lub termogeniczne obejmują suplementy diety i odżywianie sportowe. Do produkcji suplementów diety stosuje się naturalne składniki, które nie powodują skutków ubocznych. Spalają tłuszcz dzięki zrównoważonemu metabolizmowi i przyspieszonemu metabolizmowi. Suplementy diety pomagają w prawidłowym i równomiernym rozprowadzaniu składników odżywczych wchodzących do organizmu bez odkładania się w warstwie tłuszczu. Odżywianie sportowe działa jak napój energetyzujący. To przyspiesza przemianę materii i zmniejsza głód.

Spalacze tłuszczu syntetyczneo powstają na bazie choliny, tauryny, kofeiny, guarany, kwasów owocowych. Naturalne spalacze tłuszczu to powszechna żywność. Ze względu na swoje nieodłączne właściwości poprawiają rozpad komórek tłuszczowych. Spożywając je w pożywieniu, można oczyścić organizm z toksyn, zablokować proces ich gromadzenia, a tym samym zmniejszyć ilość tłuszczu. Jedyną wadą jest wolniejsze działanie w porównaniu do produktów syntetycznych.

Co to są naturalne spalacze tłuszczu?

Wśród popularnych produktów spożywczych, które spożywa większość ludzi, jest wiele spalaczy tłuszczu. Ale często nawet o tym nie wiemy. Jedzenie pomoże spalić komórki tłuszczowe:

  • Owoce cytrusowe: cytryna, grejpfrut, mandarynka
  • Sfermentowane produkty mleczne o niskiej zawartości tłuszczu lub beztłuszczowe: kefir, jogurt naturalny, zakwas, mleko
  • Inne produkty bogate w kofeinę i tianinę: zielona herbata, kawa, arbuz, truskawka, malina, ananas, wodorosty, bakłażany, ogórki, pomidory i inne warzywa z dużą ilością wody, imbir, cynamon, pieprz czerwony i czarny, kurkuma, goździki.

Wpływ spalaczy tłuszczu na organizm

Spapalcze tłuszczu zawarte są w takich kompleksach to L-karnityna, lecytyna, cholina, kwas linolowy, inozytol, metionina itp. Pomagają w transporcie i wykorzystywaniu tłuszczów. Ich działanie ułatwia wątrobie przetwarzanie niechcianego tłuszczu, a także zmniejsza ilość tego tłuszczu. Połączenie tych czynników, a także naturalnych ekstraktów ziołowych, które mają na celu usuwanie nadmiaru wody z organizmu, pomaga osiągnąć maksymalne efekty w przekształcaniu tkanki tłuszczowej w energię i usuwaniu wody z warstwy podskórnej.

Skład spalaczy tłuszczu

Główne aktywne składniki spalaczy tłuszczu są następujące.

Chitosan jest blokerem tłuszczu w żywności, stwarza przeszkodę w tworzeniu się warstwy tłuszczowej, podczas gdy kwasy tłuszczowe nie mogą się ze sobą wiązać, odkładają się w rezerwach. Chitozan to błonnik pozyskiwany z pancerzy skorupiaków. Stosowany jest przez sportowców na diecie wysokokalorycznej w celu uzyskania beztłuszczowej masy mięśniowej. Chitozan jest często spożywany, jako samodzielny suplement diety podczas rzadkich odchyleń w diecie. Przy zbilansowanej diecie z deficytem kalorii nie ma sensu suplementacja, ponieważ tłuszcze są niezbędne do normalnego funkcjonowania organizmu, a przy nadmiarze kalorii utrata wagi po prostu nie nastąpi.

Kwas pirogronowy to substancja występująca w niektórych produktach spożywczych (jabłkach, serze, winie itp.), którą organizm sam wytwarza. Producenci spalaczy tłuszczu wykorzystują jego właściwości spalające tłuszcz, ponieważ od niego rozpoczyna się rozkład tłuszczu. Związek wspomaga uwalnianie energii wewnątrz komórek, podobnie jak węglowodany, ale wnika do komórek bez insuliny (zapewnia to natychmiastowe wchłanianie). Dlatego substancja nie wpływa negatywnie na metabolizm tłuszczów, co zwykle może wystąpić przy spożyciu dużej ilości węglowodanów. Ponadto wykazano, że kwas pirogronowy zmniejsza poziom amoniaku w mięśniach.

L-karnityna poprawia wydolność i wytrzymałość, stymuluje spalanie tłuszczu i obniża poziom cholesterolu we krwi. Z reguły zaleca się przyjmowanie jej w połączeniu z ograniczeniem kalorii i aktywnością fizyczną. Podczas intensywnego treningu karnityna odgrywa rolę w dostarczaniu energii do mięśni, aby wspomóc spalanie tłuszczu. Karnityna jest, więc silnym czynnikiem wpływającym na wymianę białek kurczliwych w okresach intensywnego wysiłku. Spadek stężenia karnityny w mięśniach podczas intensywnego wysiłku fizycznego jest trudny do zrekompensowania regularną dietą. Aby utrzymać stabilny poziom własnej karnityny, trzeba jeść wystarczającą ilość białka.

Podstawowa formuła to: tłuszcz + tlen + l-karnityna = energia. Oszczędza się magazynowanie glikogenu w mięśniach, zwiększa się wytrzymałość podczas treningu czy zawodów, jednocześnie znacząco poprawia się nasycenie komórek tlenem. Spalacz tłuszczu jest szeroko stosowany, jako naturalny suplement diety dla sportowców i osób ćwiczących, chcących spalić podskórną tkankę tłuszczową.

Acetyl-L-Karnityna jest modyfikacją aminokwasu L-karnityny, naturalnego regulatora metabolizmu tłuszczów w komórkach mięśniowych, który transportuje trójglicerydy przez błony komórkowe.Tak, więc tłuszcz nagromadzony w organizmie jest przenoszony do kręgów metabolicznych organizmu, aby wydobyć z nich energię podczas długotrwałego wysiłku.

Termogeniki – spalacze tłuszczu

Termogeniki – tego typu spalacze tłuszczu i ta zasada spalania tłuszczu jest najpowszechniejsza. W rzeczywistości działa dobrze, pomagając przyspieszyć metabolizm, a tym samym bezpośrednio pomaga spalić więcej tłuszczu. Wpływa na zwiększenie poziomu energii. Spalacze tłuszczu zawierają szeroką gamę składników, w tym kofeinę. Jako jeden ze składników służy do podniesienia i przywrócenia poziomu energii bez dodawania dodatkowych kalorii. Więcej energii oznacza lepszą wydajność, a bardziej intensywne działanie oznacza większą szansę na spalanie tkanki mięśniowej, która pomaga pracować nad budową nowych mięśni i spalaniem nadmiaru tłuszczu.

Więcej: https://dietetyk.edu.pl/najlepsze-naturalne-spalacze-tluszczu-ranking/

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here